פרויקט אסותא וילג', אשר קם על שטחו של בית החולים אסותא הישן, הוא מגדל מגורים בן 26 קומות, שממוקם במרכז תל אביב. למגדל חזיתות מורכבות ומגוונות, והוא דרש פיתוח פרטי גמר שטרם בוצעו בארץ. הפרויקט היה מאתגר במיוחד, אך בזכות שיתוף פעולה מלא עם האדריכל משה צור, תכנון וניהול נכונים הצלחנו להוציא לפועל את חזונו של צור, אדריכל הפרויקט.
בפרויקט נדרשנו לשלב קירות מסך בממשקים ישירים עם מערכות חיפויים לקבלת מראה נקי. אחד מהפתרונות המיוחדים לפרויקט היה מערכת קונסטרוקציה מאלומיניום, שיוצרת מעבר בין חיפוי פח לחיפוי זכוכית בצורה נקייה ללא הבדלים ובקו אחיד.
עבור הפרויקט השתמשנו בפח מרוכב, שהודבק על גבי מסגרת אלומיניום במפעל אלום עשת, והותקן לאחר מכן באתר הבנייה. כדי לשמור על דיוק ואסתטיקה מוקפדת, וליצור קו ישר לחלוטין של מסגרת האלומיניום.

אחד האתגרים היה לפתור חזית עם חלונות במיקום אקראי ולייצר קו פוגה רציף, שחולף בין קומות ופוגש חלון בצורה מדויקת כמה קומות מעליו. ביצוע שאפשרי רק בדיוק אבסולוטי של עשירית המילימטר.
מערכת חיפוי מיוחדת זו פותחה באופן בלעדי, עבור פרויקט אסותא וילג', כדי לספק מענה מדויק לדרישות האדריכליות בו.
הדבקת הלוחות על מסגרות אלומיניום, בעלות אלמנט קצה חד ונקי, מאפשרות קבלת חזית חיפוי נקייה, היכולה לשאת פאנלים במימדים לא שגרתיים ללא ברגים נראים לעין.
המערכת מותאמת לעמידה בעומסי רוח גבוהים, ועל כן ניתן ליישמה במגדלים.

החלונות בפרויקט גבוהים במיוחד ומתחילים מקו הרצפה. ממדים אלו מחמיאים לחזית הבניין ומאפשרים חדירה רבה של אור טבעי ופתח גדול ומרשים לנוף של תל אביב. חלונות חכמים אלו פותחו במיוחד על ידי אלום עשת לפרויקט, והם כוללים 3 מצבים: מצב פתיחה מלאה, מצב מגביל פתיחה ומצב אוורור לילה. בנוסף יישמנו מעקה זכוכית אינטגרלי על מנת לעמוד בתקני הבטיחות.
ביציאה למרפסות הותקנה מערכת 'מינימל' בפרופיל דק במיוחד ובמפתחים רחבים מאוד. מערכות 'מינימל' לרוב מותקנות בווילות יוקרה, שם אין לחצי רוח ומים כמו במגדלים, אך חברת אלום עשת התאימה אותו לתחום מגדלי היוקרה.

אדריכלות: משה צור
מזמין העבודה: אלקטרה בנייה
יועץ אלומיניום: PCO יורם ומיכאל מרון
צילום: עמרי אמסלם

למידע נוסף אודות הפרויקט לחצו כאן

מזמינים אתכם לצפות באדריכל משה צור – בראיון ל-Legit לג׳יט – המגזין לאדריכלות עיצוב ונדל״ן על הפרויקט המדהים